Rezerwacja tel.*  87 739 51 77

* w godzinach: 10:00 - 22:00. Telefon odbierany jest w miarę dostępności kasjera.

Raz się żyjePiotruś KrólikCiche miejsceTomb Raider
Raz się żyjePiotruś KrólikCiche miejsceTomb Raider
Wydarzenie: Planet Cinema Ełk
Koncerty w Kinie

Data: 2018-05-18

Koncerty w Kinie

2018-05-18

Wszystkich miłośników dobrej muzyki i wielkich widowisk zapraszamy na nowy cykl KONCERTY W KINIE, w którym zaprezentujemy wyprodukowane z ogromnym rozmachem i przy użyciu najbardziej zaawansowanej techniki realizacyjnej koncerty gigantów muzyki.

 

 

 18 MAJA 2018

godz. 19:00

cena biletu: 22 zł

 

Przed nimi nie zrobił tego nikt. Genialne brytyjskie trio Muse uwieczniło swój kapitalny występ na Stadionie Olimpijskim w Rzymie z lipca 2013 na najnowocześniejszych kamerach. Teraz dzieli się efektem z milionami fanów na całym świecie w najwyższej możliwej rozdzielczości! "Live At Rome Olympic Stadium" to moc niezapomnianych wrażeń. Przekonacie się, jak wielkim zespołem na żywo jest Muse. Krytycy, którzy już widzieli "Live At Rome Olympic Stadium", nie mają wątpliwości, że materiał zarejestrowany w rozdzielczości 4K Ultra High Definition, czyli dwukrotnie lepszej od Full High Definition, to arcydzieło. Trudno się tym zachwytom dziwić, bo wrażenia wizualne podczas wykonywania wielkich hitów przez Muse są nieprawdopodobne. Tylu detali dotyczących publiczności, zespołu na estradzie i samej areny występu nie można było dostrzec nigdy wcześniej na żadnym wizualnym materiale koncertowym! Jeśli dodamy do tego, że muzycy Muse przykładają ogromną wagę do wizualnej oprawy swoich koncertów, wystroju sceny, efektów specjalnych, to dochodzimy do jedynego słusznego wniosku – "Live At Rome Olympic Stadium" trzeba bezwzględnie zobaczyć!.

 

Angielskie trio rockowe. Grają w składzie – Matthew Bellamy (wokal prowadzący, gitara, fortepian), Christopher Wolstenholme (bas, klawisze) oraz Dominic Howard (perkusja). Jedną z ich największych fascynacji muzycznych jest zespół Queen, Jimi Hendrix. Na swoim koncie mają ponad osiem milionów sprzedanych płyt na całym świecie.
Na początku była grupa Gothic Plague, potem Fixed Penalty, Rocket Baby Dolls. Pod tą ostatnią nazwą Matt i Chris wygrali swój pierwszy konkurs i postanowili zająć się muzyką na poważnie. Kiedy dołączył do nich Wolstenholme – porzucili studia i dotychczasowe miejsca pracy. Zmienili szyld na Muse. Jako jeden z powodów wybrania tej nazwy podali, że „jest krótka i będzie dobrze wyglądać na plakatach”.
Po kilku koncertach w Londynie i Manchesterze, na swojej drodze spotkali niejakiego Dennisa Smitha, dzięki któremu doszło do wydania ich pierwszej EP-ki zatytułowanej po prostu „Muse” (1998). Na początku następnego roku ukazał się mini album „Muscle Museum”. Po zawarciu kontraktu z Taste Media – na początku października 1999 roku do sklepów trafił ich debiutancki longplay „Showbiz”, który spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony krytyków.

Dwa lata później ukazał się album „Origin of Symmetry”. Muzycy poszli w kierunku twórczych eksperymentów – w warstwie brzmieniowej słychać kościelne organy, mellotron, a także elektryczną perkusję. Słuchacze byli zachwyceni.

W 2002 roku doszło do bezprecedensowego zdarzenia. Celine Dion, planująca swoje występy w Las Vegas, chciała je zatytułować „Muse”. Okazało się jednak, że nazwa ta jest chroniona prawem autorskim. Diva zaproponowała zespołowi 50 tysięcy dolarów odstępnego, co muzycy zdecydowanie odrzucili, kwitując ironicznie: „nie chcemy być postrzegani jako zespół towarzyszący Celine Dion na scenie, choć ona sama, może ewentualnie śpiewać u nas w chórkach”. Zbiegło się to w czasie z wydaniem podwójnej składanki „Hullabaloo Soundtrack”, na której umieszczono dwa nowe numery – „In Your World” i „Dead Star”.

W kolejnym roku do sklepów trafiła płyta „Absolution”, z pierwszym wielkim przebojem formacji – „Time Is Running Out”. Niedługo potem grupa ruszyła na swoje pierwsze międzynarodowe tournee. Muzycy zagrali między innymi w Australii, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie. Podczas tournee – zupełnie niespodziewanie, na atak serca, zmarł ojciec Howarda. Postanowiono jednak grać dalej i nie przerywać trasy. Tymczasem, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, krążek osiągnął złoty status.

W 2006 roku swoją premierę miała kolejna płyta zespołu „Black Holes and Revelations”, będąca wyrazem prawdziwej fascynacji muzyków problematyką science fiction. Zaraz po wydaniu muzycy ruszyli w trasę koncertową, obejmującą także letnie festiwale. Album został nominowany do Mercury Music Prize, lecz ostatecznie przegrał z Arctic Monkeys. Udało mu się jednak wypromować takie utwory, jak „Supermassive Black Hole”, „Starlight” i „Knights of Cydonia”, „Invincible”, „Map of the Problematique”. Pod koniec roku grupa występowała w Europie. Ich koncerty otwierała formacja Noisettes. Muse zagrali także obok Rage Against the Machine, Daft Punk i Queens of the Stone Age, na Vegoose w Los Angeles. Ukoronowaniem tournee były występy na stadionie Wembley wydane w marcu 2008 roku pod tytułem „HAARP”.

Dyskografię Muse zamyka płyta „The Resistance”, wydana w połowie września 2009 roku i po raz pierwszy, wyprodukowana samodzielnie przez grupę. Krytycy podkreślali nagły muzyczny rozwój formacji, ich wyraźną fascynację muzyką klasyczną, co przełożyło się na przykład na trzynastominutową suitę „Exogenesis: Symphony”. Na singiel promujący album wybrano utwór „Uprising”.

Muzycy Muse znani są z ekstrawaganckich i żywiołowych koncertów. W swoim brzmieniu łączą różne style muzyczne – od progresywnego rocka, przez klasykę, elektronikę, heavy metal aż po incydentalne zapożyczenia z R&B. Słychać u nich także elementy muzyki azjatyckiej, bałkańskiej i afrykańskiej.

Na swoim koncie mają także występ na słynnym Live 8 (scena w Paryżu).

Oficjalna strona: http://www.muse.mu