facebook-icon
instagram-icon

Czarny Mercedes

2D | Polski
Czarny Mercedes plakat

Premiera: 04.10.2019

Produkcja: Polska

Gatunek: Kryminał, Sensacyjny

Czas trwania: 120 min

Ograniczenie wiekowe: 15 lat

Reżyser: Janusz Majewski

Scenariusz: Janusz Majewski

Bilet w zasięgu ręki

Czarny Mercedes
(Nie)znajomi - Kino dla Kobiet
Magiczny dywan - poranek
Piłsudski
Wyprawa Magellana (2D, dubbing)
Rambo: ostatnia krew
To: Rozdział 2
Rambo: ostatnia krew - Premiera przy kawie
Legiony
Polityka
Angry Birds 2 Film (2D, dubbing)
Toy Story 4 (2D, dubbing)
Wybierz datę
Wybierz godzinę
Kup bilet
ozdobna gwiazda

Warszawa, listopad 1941 roku. W podejrzanych okolicznościach zostaje zamordowana Aneta (Maria Dębska) – piękna żona szanowanego adwokata Karola Holzera (Artur Żmijewski). Sprawę tajemniczego zabójstwa próbuje rozwikłać nadkomisarz Rafał Król (Andrzej Zieliński),funkcjonariusz współpracującej z Niemcami Granatowej Policji. Kolejne tropy mnożą podejrzenia i ujawniają głęboko skrywane sekrety zmarłej oraz niejasne powiązania jej męża z wysoko postawionym oficerem SS (Aleksandar Milićević). Wśród podejrzanych znajduje się także nieco ekscentryczny hrabia Leon Przewiedzki (Andrzej Seweryn),który ma w zwyczaju podglądanie osób obecnych w mieszkaniu adwokata, szczególnie kobiet. W toku śledztwa, nadkomisarz Król znajduje nieoczekiwanego sojusznika w osobie radcy niemieckiej policji kryminalnej – Ernsta Kluge (Bogusław Linda). Sytuacja Holzera staje się coraz bardziej niebezpieczna, tymczasem znajdujący się na wolności morderca jest być może o krok od popełnienia kolejnej zbrodni. źródło: dystrybutor

Większość filmów o okupacji ukazuje tylko jedną jej stronę –  tę martyrologiczną. Opowiada o oporze, działaniach podziemnych armii, cierpieniu ludności i terrorze niemieckim,  ignorując przy tym fakt, że przecież w czasie wojny nie sposób było tylko cały czas walczyć, bać się i cierpieć. Trzeba było starać się, żeby przeżyć i żeby życie to było w miarę normalne. Ludzie jak zawsze kochali się i nienawidzili, zazdrościli i współczuli, rodzili się i umierali. Musiały być też morderstwa – z namiętności, w afekcie, a nie tylko takie, które przynosiła wojna. Myśląc w ten sposób, doszedłem do przekonania, że ciekawie byłoby stworzyć kryminał, który dzieje się w czasie okupacji. Pokazać zagadkę kryminalną, a równocześnie pokazać tło tamtych czasów. Powiedzieć coś o psychice ludzi, którzy wtedy żyli i wpływie okoliczności na ich losy  – Janusz Majewski, reżyser.